Je bent startende of gevestigde psycholoog, therapeut of coach en zit boordevol passie om mensen echt verder te helpen. Je kunt niet wachten om hen nieuwe inzichten te geven, van angsten te verlossen of naar de juiste job te begeleiden. Kortom, je bent goed in je vak.
Maar je hebt het moeilijk om genoeg klanten te vinden. Je hebt wel een website, maar je weet niet hoe je jezelf moet ‘verkopen’. En eigenlijk wil je dat ook helemaal niet, want je hebt een hekel aan marketing. Wat zou je ook op sociale media zetten?!
Je wilt vooral eerlijk en authentiek zijn – net als in je praktijk. Gewoon jezelf blijven. Maar je twijfelt tegelijk of je zo wel aan genoeg klanten kunt geraken. Want je agenda blijft vrij leeg. Het wordt moeilijk om elke maand goed door te komen.
Om elke dag genoeg afspraken te hebben, moeten potentiële klanten weten dat je bestaat. Ze moeten je leren kennen op je website en sociale media. Dat is de eerste stap in een gezonde relatie. Een vonkje voor jullie latere vertrouwensband. Je moet jezelf zijn – ook digitaal. Maar je moet er wel actief mee bezig zijn.
Zet je eerste stappen in de marketingwereld. Bij elke stap tonen duidelijke video’s en hands-on opdrachten je hoe eerlijke marketing voor jou werkt. Altijd helemaal vanuit jezelf, zonder sluwe trucs of loze beloften. Je ontdekt waar je naartoe wilt en wie je verder wilt helpen.
Zo staat je marketing stevig en blijf je consequent in je communicatie. Je spreekt mensen aan door jezelf te tonen zoals je echt bent. Ze krijgen het gevoel dat ze bij jou moeten zijn. Dat jij de deskundige bent. Het resultaat: meer afspraken en meer inkomsten.
Dat krijg je natuurlijk niet vanaf dag 1, want marketing heeft tijd en geduld nodig. Maar hoe sneller je met je eerlijke marketing aan de slag gaat, hoe sneller je de resultaten merkt.
Je krijgt meteen toegang tot:
En dat voor maar 7 euro per maand!
"In 10 stappen leer je om
eerlijk en effectief
nieuwe klanten
aan te trekken"
Tijdens deze module ontdek je welke richting je uit wilt en zoom je in op je doelen en je missie. Je neemt je huidige communicatie onder de loep en bekijkt of je de juiste marketingmindset hebt om jezelf te profileren als expert. Daarnaast pak je eventuele twijfels aan. Misschien voelt marketing opdringerig aan of denk je dat mensen je niet serieus gaan nemen.
Je gaat op zoek naar je ideale klant. Voor wie sta je elke dag klaar? Hoe wil je bij je klanten overkomen? Wie zijn je concurrenten? Hoe profileren zij zich? Hoe kun jij je van hen onderscheiden? Je kijkt of je aanbod op je ideale klant is afgestemd. Zo niet, stel je dat bij tot je een topaanbod bereikt. Dat is belangrijk zodat je er gemakkelijk en consistent over communiceert.
Je grijpt terug naar de analyse van je huidige communicatie uit stap 1 en legt die naast je bevindingen van de vorige sessies. Van daaruit bepaal je je boodschap, de verschillende soorten content (blog, whitepaper, e-book, …), je socialemediakanalen, je tone of voice, welke foto’s je zult gebruiken, … Zo weet je alvast hoe je nieuwe klanten zult aanspreken.
Heb je nog geen website? Dan leer je in deze module wat een goede website bevat en hoe je geïnteresseerde klanten over de streep trekt om contact op te nemen of een afspraak te maken. Je leert ook SEO kennen om je vindbaarheid op Google te verbeteren, het belang van link building, … Uiteindelijk is je website je trotse uithangbord.
In deze module leer je hoe een nieuwsbrief het verschil maakt en dat die echt niet opdringerig hoeft te zijn. Je ontdekt hoe je een goede e-mailmarketing op poten zet, waar je je inspiratie haalt, welke programma’s je kunt gebruiken, hoe je te weten komt of iemand je e-mail heeft geopend, wat een goede open rate is, … Zo maak je potentiële klanten warm om kennis te maken.
Contentmarketing is belangrijk om je ideale klant te bereiken. Daarom leer je welke soorten content er bestaan, wat je ermee bereikt en hoe je onderwerpen bedenkt. Door vanuit je sociale media naar je content te linken, verhoog je de kans om je ideale klant te bereiken. Je hoeft niet constant nieuwe content te schrijven maar kunt alles hergebruiken – op verschillende manieren.
Nu ga je elk socialemediakanaal dat je hebt gekozen apart verkennen. Wat weet je al? Wat nog niet? Je vertrekt vanuit jouw kennis en ervaring zodat je er het meeste uithaalt. Je ontdekt ook hoe je via de statistieken ziet welke posts het beste scoren. Zo weet je hoe je je ideale klant activeert. Je leert ook je eigen onlinestrategie uit te werken.
In deze sessie leer je om te communiceren – en dus ook verkopen – zonder opdringerig over te komen. Want dat wil je absoluut niet! Je ontdekt het verschil tussen organische posts en advertenties, wat een redelijk bedrag is om voor advertenties in te zetten, hoe je je doelgroep overtuigt (een goede CTA), … Altijd 100% vanuit jezelf. Zo voelt marketing goed.
Je gaat aan de slag met alles wat je hebt geleerd. Je bedenkt zelf posts en voegt activerende CTA’s toe. Je kiest passende foto’s en verwijst naar relevante webpagina’s. In de live chatsessies kun je me vertellen wat je moeilijk vindt, wat al goed gaat, … Ik beantwoord al je vragen en geef waar nodig meer uitleg. Nu ben je helemaal klaar om nieuwe klanten binnen te halen!
Tot slot krijg je feedback op 6 posts van de afgelopen 8 weken. Jij kiest zelf welke: posts waarover je tevreden bent of waarover je net twijfelt. Dat kan gaan over de tekst, de foto, het onderwerp. We sleutelen tot je tevreden bent. Zo leer je nog beter wat werkt en wat niet. Vanaf nu pas je vlot je eigen strategie toe en hebben al je inspanningen het gewenste effect.
Dan blijf je gaan, want je weet nu perfect hoe eerlijke marketing voor jou werkt. Je ziet je agenda vollopen en helpt elke dag jouw ideale klant vooruit.
Psychologen, therapeuten en coaches die mensen willen helpen maar op het punt staan om te stoppen met hun passie omdat ze te weinig klanten hebben.
Tenzij …
Je je praktijk eerder als een hobby ziet en geen volle agenda wilt. Of als je niet actief wilt zijn op sociale media of een website overbodig vindt.
Na 10 stappen:
Eerst even kennismaken of bespreken welk traject bij je past?
Scintil
Berlaarbaan 13
2580 Beerzel
(geen bezoekadres)
Btw: BE 0818.206.381
Privacy- en cookiebeleid
Algemene voorwaarden
© Scintil 2023